free html templates

ELNYERT TÁMOGATÁSOK

GINOP-8-3.1-16

Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú hitelprogram

Az „1 db Terex Challenger 3180 típusú daru beszerzése a Mamut Daru Kft.-nél.” című projektünk keretén belül.

A beruházás az Európai Unió támogatásával, ERFA – Európai Regionális Fejlesztési Alapból valósulhatott meg.

Kedvezményezett neve: Mamut Daru Kft.
Projekt címe: „1 db Terex Challenger 3180 típusú daru beszerzése a Mamut Daru Kft-nél.”
Szerződött támogatás összege:  134.800.200 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 90%

Projekt tartalmának bemutatása:

                                                                  Terex Challenger 3180 műszaki leírása 

Járműrész:

Motor 240-3b : MTU ( Mercedes ); 240 kW teljesítményű, nyomatéka : 1300Nm ; tanusítvány : EURO MOT 3b ; rozsdamentes kipufogó SCR-katalizátorral


Üzemanyagtartály : 390l űrtartalmú, alumíniumból készült; 40 l-es Ad-Blue tartály


Sebességváltó : ZF AS-Tronic MID ; automata sebességváltó : 12 előre- és 2 hátrameneti sebességfokozattal ; osztóművel, kapcsolható hosszanti differenciál zárral


Tengelyek : 6x4x6 ; 3 tengelyes jármű, az 1. és 3. tengely folyamatosan hajtott, midhárom tengely kormányzott, keresztirányú diff. zár kapcsolaható kivitelben


Rugózás : hidropneumatikus rugózás, tengelyterhelés kiegyensúlyozása, hidraulikusan zárható rugókörök , manuális vagy automatikus szintbeállítás, +-110mm rugóúttal 


Kormányzás : Két körös hidraulikus Servocom kormánymű vészkormány szivattyúval, aktív hátsó tengely kormányzással


Fékrendszer : pneumatikus kétkörös üzemi fék, ABS, az összes keréken tárcsafékkel, emellett kipufogófékkel és állandó fojtószeleppel, rugóerőtárolós fékhengerekkel 


Gumiabroncsok : 385/95R25 méretűek ; acélfelni 9,50-25/1,7"; gumiabroncs márkája : Magna MA 03 170F


Kerékanya jelzése : a kerékanya nyilakkal van jelölve, így szemrevételezéssel észrevehető az esetleges kerékanya lazulás


Kenési rendszer : automata központi kenési rendszer a futóműveken 


Vezetőfülke : 2.55m széles, állítható vezetőülésel, fűtött ülésekkel, karfával és légrugóval, a kormánykerék magassága és dőlése szabályozható, elektromos ablakokok színezett üvegezés, légkondicionáló 7kW hűtőteljesítménnyel, CD- rádióval ellátva, praktikus rakodó rekeszekkel, 2 db sárga körvillogóval


Kabin fűtése : a motor melegvíz köréről működő fűtés, fűtési teljesítmény 12kW 


Ülések : fűthető komfortülések mindkét oldalon


Világítás : állítható tompított világítás, távolsági fényszóró, nappali menetjelző fény, köd és kanyarodófénnyel felszerelt


Tachograf : a nemzeti előírásoknak megfelelő


Indításgátló rendszer : megakadályozza a jármű eltulajdonítását, 4 db eredeti kulccsal


Oldalsó tároló rekesz : a különböző szerelékek vízmentes tárolására


Kötöző eszköz tároló : speciális tároló, négyágú láncfüggesztékek megfelelő tárolására a vezető kabin mögött


Kerékfújató tömlő : lehetővé teszi a daru saját konpresszoráról a kerekek felfújatását


Elektromos motorstop : három helyről elektromosan leállítható a motor, bal és jobb oldalról, valamint a darufülkéből


Felépítmény:

Teleszkópgém : 10,3 m-től 50 m-ig kitolható egy munkahengeres teleszkóp rendszer automatikus csapoló egységgel. 3 db kötélkorong van a gémfejen elhelyezve max 35,6 t teherbírással


Ellensúly : max. 6,8 t, automatikus súlyfelvevő rendszerrel, ebből 5,7 t ellensúly távolítható el közúti közlekedés előtt


Kitalpalás : " H " elrendezésű 4 pontos rendszer, a vízszintes és függőleges mozgások teljesen hidraulikusak, kézi vagy automata-beállítási lehetőség mindkét oldalon, 3 különböző talpalási szélesség


Talpaló tányérok : 4 db köralakú talpalótányér 0,2 nm/db talpaló felülettel, szállítási helyzetben rögzíthetők, kivitele acélból, vagy műanyagból


Gémbillentő munkahenger : túlterhelés elleni védelemmel és biztonsági süllyesztő szeleppel


Fordítómű : rugóelőfeszítéses lamellás fékkel


H 1 csörlő : emelőmű rugóelőfeszítéses lamellás fékkel és beépített forgásjelzővel


Hidraulikus rendszer : teljesítményszabályzott rendszer olajhűtővel


Vezérlés : lehetővé teszi 4 munkaművelet egyidejű végzését elektromos elővezérlés 2 db vezérlőkarral ( joystick )


Biztonsági berendezés : IC-1 rendszer beépített túlterhelésgátló rendszerrel EN 13000 szabvány szerint, színes kijelzővel, üzemállapotjelzővel, terhelési táblázattal és hiba kijelzővel, vizuális terhelésindikátorral, a túlterhelési állapotokat a rendszer tárolja, biztonsági ülés és vezérlő kar kapcsolóval


Talpalási állapotfelismerés : a gép felismeri az egyes talpak kitolási helyzetét, az LMB egység helyes programozását viszont a darukezelőnek kell elvégezniük


Munkaterület határolás : a rendszer képes a különböző mozgásmódok határolására a vezérlő számítógépen keresztül és ezt vizuálisan is jelzi 


Darukezelő kabin : 87,5 cm széles, hidraulikusan állítható 20 fokos dőlésszögig, fűthető üléssel, 6 kW hűtéskapacitással rendelkező klímával, CD-rádióval, árnyékolóval felszerelt felső üvegablak, színezett biztonsági nyitható üvegek, fix kapaszkodókkal, külső tükör a felső váz jobb oldalán, motorfüggetlen melegvíz fűtéssel (teljesítmény 5 kW )


Szélmérő : levehető kivitelű, minden szereléknél használható 


Tűzoltókészülék : 6 kg-os kivitelben a felépítményen elhelyezve


Munkalámpa : a vezetőfülkén 1 db található, 4 db lámpa a talpalóknál helyezkedik el


Sárga körvillogó : 2 db a vezetőfülkére, 2 db levehető kivitelű a felépítményre szerelve


Nagyteljesítményű akkumulátorok : 2 db 12 V / 180 Ah ami minden körülmények között biztos indítást tesz lehetővé

 

Külső indítási lehetőség : A NATO szabványú stecker lehetővé teszi a külső energiaforrásra való megfelelő csatlakozást.


Fényvisszaverő jelzések : a gép mindkét oldalán a jobb láthatóság érdekében fényvisszaverő csíkok kerültek elhelyezésre


A daru használatihatárértékei : A daruüzem az alábbi éghajlati viszonyok között lehetséges -20 ° C és +40° C, 2000m tengerszint feletti magasságig, 0-95 % páratartalom esetén


Festés : kétszeres alapozás és Terex standard szerinti fedő festés piros-fehér csíkozással ( a vevő igénye szerinti színek is megoldhatóak )

Projekt tervezett befejezési dátuma: 2023. november 15

Projekt azonosító száma: GINOP—8.3.1-16.

Megvalósulás helyszíne: H-3000 Eger Sas u. 94.

E-mail: mamutdaru@gmail.com